نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1988
-
الف
+

ادای نذری به رنگ عشق در ایام محرم

مردم افغانستان در روز عاشورا 415500 سی سی خون اهدا کردند.

به گزارش آی فیلم2، مراسم تجليل از سالگرد شهادت امام حسين(ع)، همه ساله در کابل و شهرهای ديگر افغانستان با شکوه برگزار می‌شود.

عزاداران حسینی با برگزاری مراسم و پخش نذورات مختلف ارادت خود را به  امام حسین(ع) ابراز می دارند اما در این میان تجليل از روز عاشورا برای برخی افراد به شکل دیگر انجام می شود.

شماری از عزاداران حسینی با الهام گیری و پیروی از مکتب امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا به یاد سید و سالار شهیدان و یارانش با اهدای خون شان، جان نیازمندان به خون را نجات می دهند. 

طبق اعلام وزارت صحت عامه افغانستان، این وزارت با راه اندازی کمپاین جمع آوری خون در روز عاشورا 415500 سی سی خون را در شهر کابل جمع آوری کرده است.

این کمپاین در تکیه خانه‌ها، مساجد، بانک‌های خون، شفاخانه‌ها و نواحی مختلف شهر کابل راه اندازی شده بود . خون های جمع آوری شده به گونه معیاری در بانک خون مرکزی نگهداری می‌شود و برای افراد نیازمند اهدا می‌گردد.

مراسم عزاداری روز عاشورا روز یک‌شنبه، دهم سنبله، در سراسر افغانستان تحت تدابیر امنیتی و در سایه کرونا .و در فضای امن برگزار شد.

مردم مسلمان افغانستان در ولایات مختلف این کشور با حضور در مساجد و خیابان‌ها به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) پرداختند.

«اشرف غنی» رئیس جمهور و مقامات ارشد افغانستان نیز روز گذشته همزمان با آغاز مراسم عاشورای حسینی در یکی از مساجد کابل حضور یافته و در مراسم عزاداری شرکت کردند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر